7 Haziran 2012 Perşembe

Kısa Bir aradan sonra alıştırma

Uzun zaman oldu iki kelime yazamadım. Eksik kaldım her uzak kalışımda.
Ellerim kireçlendi. Kelimeler yerlerini zor buluyor şimdi. Küsler dargınlar sanki.
Dün aşağıdaki sözü ilk defa duydum. Yazmanın hazzını hissettim bir an. Bir kelime belki de yüzlerce hayat değiştiriyor farkına vardım.
" Sakın ahmaklarla arkadaş olma. Çünkü ahmak bir insan fayda vereyim derken sana zarar verir.
Sakın yalancılarla dost ve arkadaş olma! Çünkü böyle bir insan sana uzakları yakın, yakınları ise uzak gösterir.
Sakın cimrilerle dost olayım deme; çünkü ihtiyacının olduğu şeyleri senden esirger.

Sakın kötü insanlarla arkadaşlık yapma; çünkü kötüler seni çok ucuz bir şeye dahi satar. "
demiş Hz. Ali oğluna.
Keşke karşımıza ahmak, cimri, yalancı yada kötü çıksa.
Şimdi o kadar çok sınıf var ki hangisi için ne söylemeli.
En iyisi bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyiliklerdir deyip sadece iyiliği vurgulayayım.
Çünkü kategori etmek çok zor gerçekten.
Hele ki bu devirde...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder